Avatud Ühiskonna koolituskoda kutsub osalema
Koolituse kirjeldus
Õppe kogumaht on 240 ak/h, millest kontakttundide arv on 120 ak/h.
Õpilane mõistab keerukamat erialast mõttevahetust, suhtleb ladusalt inglise keelt kõnelevate majutus- ja toitlustusettevõtte külastajatega teenindussituatsioonides, koostab selget ja üksikasjalikku erialast teksti, edastab oma erialases töös toitlustus- ja majutusettevõttega seotud suulist ja kirjalikku infot. Oskab õpitut praktiliselt töösituatsioonis köögis rakendada.
B2 taseme koolitus läbib järgmisi teemasid:
- Erinevad töökohad (erinevate ametite kirjeldamine ning võrdlemine).
- Loeb keerukat erialast teksti ja vastab teksti sisu kohta esitatud küsimustele
- koostab erialase teksti, kasutades majutus – ja toitlustusalast terminoloogiat ja väljendeid grammatika reeglite kohaselt
- Edastab kirjalikku infot, sh elektrooniliselt, arvestades suhtlemis- ja etiketinõudeid – koostab juhendi alusel enda CV ja kaaskirja – suhtleb vabalt külastajatega erinevates teenindussituatsioonides, sõnastab kliendiga suhtlemisel oma mõtteid ladusalt
- Informeerib juhendamisel külastajaid peamistest teenustest ja kasutustingimustest
- Suhtleb juhendi alusel külastajatega suuliselt, sh telefoni teel, arvestades suhtlemis- ja etiketinõudeid
- Juhatab kliendile teed majutustoitlustusettevõtte erinevatesse ruumidesse, kasutades ettevõtte ruumiplaani.
- Nimetab korrektsete inglise keelsete terminitega toite – loetleb etteantud menüü alusel lõuna- ja õhtusöögi menüü roagrupid ja joogid
- Nimetab etteantud menüü alusel, korrektsete inglise keelsete terminitega laua katmisel kasutatavad lauanõud ja serveerimisvahendid
- Teenindab juhendi alusel külastajaid toitlustusteeninduse olukorras inglise keeles arvestades nende eripära ja viisaka suhtlemise reegleid
- Tutvustab juhendi ja menüü alusel kliendile pakutava toidu koostist ja valmistusviise
- Nimetab eritoitumise liigid ja toob etteantud menüü alusel näiteid neile sobivatest roogadest
- Väliskülalised kontoris (ettevõtte tutvustamine, töökoha kirjeldamine).
- Kliendisuhtlus (viisakusfraasid kõnes ja kirjas, kirjades kasutatavate lühendite tähendus). Telefonivestlus (tööalased dialoogid ja rollimängud).
- Erialane sõnavara (toodete ja teenuse kirjeldamine).
- Ametikirjade koostamine (tööalaste kirjade kirjutamine, küsimuse esitamine, kirjadele
- Ärikirja koostamine (viisakas pöördumine ning kirja lõpetamine).
Õppemeetodid:
Kursus viiakse läbi rühmatunnis. Kurusel arendatakse kõiki osaoskusi, st kõnelemise, kirjutamise, kuulamise ning lugemise oskust. Koolitus keskendub tööalase sõnavara õppimisele ning kasutamisele tööalastes vestlustes. Kõnelemisoskust aitavad edasi arendada erinevad rollimängud (nt tööintervjuu, väliskülalistele ettevõtte tutvustamine) kui ka erinevad sõnamängud. Kirjutamisoskust treenitakse kirjalike ülesannete kaudu, st motivatsioonikirja kirjutamine, ametikirja kirjutamine, reklamatsiooni kirjutamine ning sellele vastamine.
Õpiväljundid:
Õpilane oskab ladusalt suhelda juba nii tuttavatel kui ka uutel teemadel; oskab moodustada liitlauseid ning kasutada keerulisemaid sünonüüme; tunneb keerulisemaid väljendeid ning ütelusi; saab aru native speakeri kõnest, vaid mõned sõnad ja väljendid on tundmatud; oskab väljendada oma arvamust ning seda igakülgselt põhjendada; oskab koostada tekste nii igapäevastel teemadel kui ka keerulisemat ametialast kirja. Mõistab erialast teksti, koostab selge ja üksikasjaliku erialase teksti ning väljendab ja põhjendab oma seisukohti. Vestleb ladusalt igapäevastes tööalastes situatsioonides. Mõistab ja kasutab suulisel suhtlemisel toitlustusalast võõrkeelset terminoloogiat. Omandab kutsealase terminoloogia.
Õppemeetodid:
Kursus viiakse läbi rühmatunnis. Kurusel arendatakse kõiki osaoskusi, st kõnelemise, kirjutamise, kuulamise ning lugemise oskust. Koolitus keskendub tööalase sõnavara õppimisele ning kasutamisele tööalastes vestlustes. Kõnelemisoskust aitavad edasi arendada erinevad rollimängud (nt tööintervjuu, väliskülalistele ettevõtte tutvustamine) kui ka erinevad sõnamängud. Kirjutamisoskust treenitakse kirjalike ülesannete kaudu, st motivatsioonikirja kirjutamine, ametikirja kirjutamine, reklamatsiooni kirjutamine ning sellele vastamine.
Iseseisva töö kirjeldus: Kirjalik ja/või suuline ettevalmistus vastavalt tunni sisule.
Õppematerjalid:
“New Headway Pre-Intermediate”, fourth edition, “New Headway Upper-Intermediate”; John and Liz Soars; Oxford University Press 2012. “New Headway Intermediate”, fourth edition; Liz and John Soars, Oxford University Press 2012.
Nõuded õpingute lõpetamiseks, sh hindamismeetod ja -kriteeriumid:
Õppija osaleb vähemalt 80% ulatuses kontakttundides; sooritab kodutööd ja vahe- ning lõputestid.
Koolitaja kompetentsust tagava kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus:
Koolitajal on magistrikraad inglise keele filoloogia erialal.
Koolituse lõpetamise tingimused:
Kursuse jooksul sooritab õpilane iga teema lõpus nii suulise kui ka kirjaliku vahetesti. Kursuse lõpus sooritab õpilane kirjaliku lõputesti, kus kontrollitakse nii suulisest kui ka kirjalikust tekstist arusaamist ja grammatika tundmist. Suulise väljendusoskuse lõputest korraldatakse dialoogi vormis, mille käigus kontrollitakse õpilase oskust tasemele vastavatel teemadel vestelda. Tunnistus väljastatakse õpilasele, kellel on nii vahe- kui ka lõputest sooritatud positiivselt ehk vähemalt 60% vastustest on õiged
Soovime koolitustega tagada Sinu rahulolu ja positiivse tagasiside.
Hea koolituse aluseks on tugevad koolitajad. Seetõttu pöörame suurt tähelepanu sobilike koolitajate valikule. Meie personali on Sul võimalik leida SIIT.
Kaia Laansoo
Koolitaja
Juhatuse liige, koolitaja
Võõrkeele koolitusi õpetab K.Laansoo: lõpetanud Concordia Rahvusvahelise Ülikooli bakalaureuseõppe õigusteaduskonna ja hiljem siirdunud Tartu Ülikooli magistriõppesse anglistika erialale. Terve elu on Kaia töötanud andragoogina, õpetajana ja juristina. Aastate jooksul on tunnustatud mitmel korral aasta õpetajana nii erinevate koolide kui ka maavalitsuste poolt.Koolitaja on aastate jooksulkoordineerinud koolitusi nii Eestis kui ka välismaal – Türgis, Marokos, Küprosel ja Itaalias. Ta on õpetanud suhtlemispsühholoogiat mitu aastat erinevates gümnaasiumites, kutsekoolides ja koolitusasutustes.